Den 9. april 2024 var ejerne i området inviteret til orienteringsmøde. Ca. 60 ejere deltog i mødet, hvor man fik en præsentation af projektet. Mødet sluttede med en opfordring til ejerne at melde sig til – med en interessetilkendegivelse.
Nu har ca. 25 ejere tilkendegivet at de er interesserede i at være med. Vi har nu været rundt at tale med alle ejerne om mulighederne, og hvorledes beslutningsprocesssen er – samt hvorledes de enkelte bygningsprojekter vil forløbe.
i løbet af foråret har vi nu fået stiftet selskabet Hertugbyens Restaureringspulje, som står for styringen af projektet, prioriterer og tildeler midler – og indgår en samarbejdsaftale mellem ejere, rådgiver og Puljen.
Vi har formelt fået alting på plads, bank, revisor, bogholderi, vedtægter, og skabt overblik over den store opgave, når så mange bygninger skal istandsættes på få år. Vi har også etableret et lille projektkontor i Det røde Palæ ved Augustiana. Her kan vi mødes – sammen med ejere, kommune, håndværkere og rådgiverne og alle de andre vigtige samarbejdspartnere.
NU er vi i gang med at ansætte rådgivere til at stå for den faglige håndtering af de enkelte projekter – med ansøgningsfrist 2. august. Vi vil etablere en rådgivergruppe med en håndfuld dygtige arkitekter med erfaring i restaurering,
Samtidig er vi ved at gøre klar til annoncere efter interesserede håndværkere. Det er rigtig vigtigt at vi kan skabe god interesse for at deltage i projektet.
Vi oplever at interessen for at være med vokser – og glæder os til at kunne igangsætte de første projekter i efteråret. Så snart bestyrelsen har udpeget de projekter, der skal udføres næste år, sætter vi gang i planlægningen og projektering, så de kan komme i udbud i god tid.
Alle ejere er fortsat velkomne til at kontakte mig helt uformelt, høre om mulighederne og betingelserne for at være med.
Følg gerne med her – hvor vi løbende opdaterer med nyt om projektet.!